Infolinia
i profesjonalne doradztwo

+48 531 951 825
+48 531 951 825
PolskiAngielski

Odżywki & suplementy

Waluta:

Hity sklepowe

SAN Performance Creatine + FA Carborade

SAN Performance Creatine + FA Carborade

55,90 zł39,00 zł
monohydrat kreatyny plus carbo GRATIS!! zestaw składa się z: San performance creatine oraz fa carborade winogronowy oszczędzasz 16,90 zł   Wspiera anabolizm Przyspiesza regenerację Podnosi parametry siłowe SAN Performance Creatine to monohydrat…
BSN DNA CREATINE GLUTAMINE BCAA

BSN DNA CREATINE GLUTAMINE BCAA

158,00 zł145,00 zł
czysta glutamina, czysta kreatyna oraz czyste BCAA z linii bsn dna zwiększ swoją siłę, popraw regenerację, rozwiń lepszą muskulaturę zestaw zawiera BSN DNA bcaa 200 g bsn dna glutamine 309g bsn dna creatine 216 g w zestawie taniej! oszczędzasz 13…
» » Arnold Schwarzenegger o przetrenowaniu

Arnold Schwarzenegger o przetrenowaniu

Data dodania: 27-11-2015

PYTANIE
Jakie są twoje przemyślenia na temat przetrenowania? Czy to jest mit?

ODPOWIEDŹ
Większość treningów, które obecnie widzę na siłowni jest bez znaczenia. Jest tam wielu pajaców, robiących długie przerwy, niewiele skupiając się na mięśniach, które są ćwiczone. Jeśli twoje treningi są dorywcze, to ostatnią rzeczą, której potrzebujesz jest zmniejszenie ich intensywności, czy zrobienie sobie wolnego. Ale dla tych ciężko trenujących ambitnych facetów myślących o poważnym rozwoju siły i muskulatury możliwość przetrenowania istnieje i trzeba być w stanie to rozpoznać zanim zatrzyma na dobre twoje postępy.
alt
We wczesnych latach mojego treningu i rywalizacji niewiele było wiadomo o koncepcji przetrenowania, a moi partnerzy treningowi i ja, nie rozmawialiśmy tak naprawdę o tym. Kiedy czuliśmy się wyczerpani lub mieliśmy kilka kiepskich treningów, to braliśmy dzień wolnego, upewnialiśmy się, że dostarczamy odpowiednią ilość snu i jedzenia, i zazwyczaj wracaliśmy silniejsi niż kiedykolwiek. W dzisiejszych czasach, wielu młodych kulturystów wydaje się obawiać przetrenowania, ale sugeruję, przede wszystkim trenować ciężej, ponieważ nie jest łatwo osiągnąć stan przetrenowania.

Jeśli trenujesz trzy, cztery lub pięć dni w tygodniu, śpij osiem godzin w nocy, spożywaj odpowiednią ilość kalorii i protein, aby wspierać realizację swoich celów, postępuj zgodnie z założonym planem - twoje ryzyko wystąpienia przetrenowania jest zerowe. Teraz, jeśli jesteś po czterdziestce, dźwigasz poważne ciężary, stosujesz dietę przed zawodami, albo trenujesz sześć, siedem dni w tygodniu, to możesz zacząć wślizgiwać się w stan przetrenowania.

Oto jak go zidentyfikować: zauważysz, że nie robisz postępów, zaczniesz tracić zainteresowanie treningiem i doświadczysz przedłużonego bólu i zmęczenia. W tym momencie zrób to, co ja zrobiłem - zrób sobie przerwę, a następnie zmień program treningowy.

Jeśli przez jakiś czas podnosiłeś bardzo duże ciężary, możesz obniżyć swoje ciężary o około 40% na tydzień. Trójboiści nazywają to tydzień "deload", pozwala to im wrócić odnowionymi. Mniej więcej co sześć tygodni, myślę, że dobrze jest całkowicie odpuścić trening na okres tygodnia albo ćwiczyć znacznie mniejszym ciężarem niż zazwyczaj, ale wyczucie tego czasu jest sprawą indywidualną.

Odżywiaj się z głową, śpij dobrze i mądrze spędzaj czas poza siłownią, a utrzymasz stały progres.

Przejdź do strony głównej