Infolinia
i profesjonalne doradztwo

+48 531 951 825
+48 531 951 825
PolskiAngielski

Odżywki & suplementy

Waluta:

Hity sklepowe

IHS Iron Mass + Glutamine + CreaPlus

IHS Iron Mass + Glutamine + CreaPlus

156,00 zł128,00 zł
zestaw przeznaczony dla osób pragnących zwiększyć masę zestaw składa się z: IHS IRON MASS 1kg biszkoptowy, IHS Glutamine 400 g, IHS Crea Plus 250 g IHS CREA PLUS 250 g gratis!! oszczędzasz 28 zł   wspiera budowanie masy mięśniowek wspiera…
DuoLife Na noc 98%Ekstraktu. Oczyszczanie, witalność 750mli

DuoLife Na noc 98%Ekstraktu. Oczyszczanie, witalność 750mli

350,00 zł
wycisza emocje neutralizuje toksyny pogłębia sen w nocy DuoLife Noc to zamknięta w butelce esencja życia, zdrowia i spokoju. Starannie wyselekcjonowane, naturalne składniki z całegoświata, z pasją połączone w jedność przy zachowaniu najwyższych norm…
» » Dlaczego warto korzystać z maszyn

Dlaczego warto korzystać z maszyn

Data dodania: 26-11-2015 Wolne ciężary nie są jedynym funkcjonalnym sprzętem na siłowni. Oto cztery niepodważalne powody, dla których maszyny powinny być integralną częścią programu treningowego.

Maszyny oferują wiele korzyści, których nie dają wolne ciężary. Nie sugeruję, żebyś porzucił, czy nawet zredukował ze sztangi i hantli w swoim programie treningowym. Wolne ciężary powinny stanowić rdzeń treningu, ale w twoim najlepszym interesie jest, żeby uzupełnić je regularnym stosowaniem maszyn.

1) BEZPIECZEŃSTWO PRZEDE WSZYSTKIM
Przede wszystkim, maszyny oferują wyższy stopień "wbudowanego" bezpieczeństwa niż ćwiczenia wolnym ciężarem, co jest szczególnie pomocne dla początkujących. Żadne ćwiczenie nie jest w stu procentach bezpieczne, ale nie musisz martwić się o utratę kontroli nad hantlem, gdy wyciskasz maszynę nad głową lub, że zostaniesz uwięziony pod sztangą, jeśli pompujesz klatkę na maszynie Smith'a.

Oczywiście można się spierać, czy ruch maszyny jest naturalny, ale uważam, że to dość jasne, że niektóre ruchy maszyn wymagają mniej techniki i zostawiają tym samym mniej miejsca na błędy niż ich odpowiedniki na wolnych ciężarach.

2) MAKSYMALNE OBCIĄŻENIE
Ze sztangą i hantlami, część pracy, która wykonujesz w trakcie serii jest skierowana na utrzymanie właściwej techniki i równomierne zbalansowanie ciężaru, by utrzymać prawidłowy tor ruchu, co do pewnego stopnia ogranicza ciężar, którym się posługujesz. Z drugiej strony, maszyny równoważą ciężar za ciebie wzdłuż stałego, bezpiecznego toru ruchu. Jedyny, co musisz robić to pchać lub ciągnąć ciężar, co pozwala ci zwiększyć ciężar i obciążenie mięśni w bezpieczny sposób. Maszyny nie muszą być na końcu treningu, po wolnych ciężarach. Złożone ćwiczenia, jak np. wyciskanie na maszynie Smitha są świetnym pomysłem na początek treningu, kiedy chcesz narzucić maksymalne obciążenie, gdy twoje mięśnie są jeszcze świeże.
alt
3) TECHNIKI WZMACNIAJĄCE INTENSYWNOŚĆ
Jeśli chcesz mocniej uderzyć daną grupę mięśni, maszyny są często praktyczniejsze niż wolne ciężary. Najlepszym przykładem jest dropset. Oznacza to, że nie kończysz serii wraz z ostatnim możliwym do wykonania ruchem danym ciężarem, a gdy to nastąpi, to zmniejszasz ciężar i kontynuujesz, i ponownie zmniejszasz, gdy osiągniesz limit danym ciężarem, nie robiąc w międzyczasie przerw na odpoczynek, zmiana ciężaru zajmuje sekudny. Możesz tą technikę zastosować z hantlami, jeśli masz je poukładane na stojaku i aktualnie dostępne potrzebne ciężary. Ale większość ćwiczeń wolnym ciężarem nie sprzyja zastosowaniu tej techniki.

Innym kluczowym elementem jest forma ćwiczeń. Kiedy mięśnie są mocno zmęczone (w środku wyczerpujących dropsetów) często cierpi technika. Maszyny są tutaj pomocne. Nie tylko chodzi o ustalony, stały tor ruchu, ale również o pozycję siedzącą, która mniej naraża na kontuzję. Nacisk jest nastawiony głównie na docelowe mięśnie, a nie na wrażliwe stawy, jak w dolnej części pleców.
alt
4) CIĄGŁE NAPIĘCIE
Ćwiczenia na maszynach zapewniają gwarancję stałego napięcia poprzez pełny ruch każdego powtórzenia; wolne ciężary nie mogą tego zaoferować. Oznacza to, że nie ma miejsce na odpoczynek w trakcie ruchu, zachowując pod napięciem docelowy mięsień. Powód? Grawitacja. Najlepszym tego przykładem są rozpiętki. Napięcie występuje, gdy podnosisz hantle do góry (przeciwko grawitacji), ale znika, gdy ręce są bezpośrednio nad barkami. Te ostatnie kilka centymetrów ruchu, gdy hantle się zbliżają do siebie, są w zasadzie bezużyteczne, ponieważ nie poruszasz ciężaru przeciwko grawitacji. jest to zmarnowana okazja, by zerwać włókna wewnętrznych mięśni piersiowych, dlatego wolę robić rozpiętki używając wyciągu dolnego obustronnego. Te ostatnie kilka centymetrów ruchu jest najważniejsze, gdyż wewnętrzne mięśnie piersiowe biorą odpowiedzialność za zakończenie ruch. 

Przejdź do strony głównej