Infolinia
i profesjonalne doradztwo

+48 531 951 825
+48 531 951 825
PolskiAngielski

Odżywki & suplementy

Waluta:

Hity sklepowe

San Fierce Domination 179 g 2 opakowania

San Fierce Domination 179 g 2 opakowania

98,00 zł70,00 zł
Daje efekt pompy mięśniowej Buduje masę oraz siłę mięśniową Zwiększa poziom glikogenu w mięśniach Podnosi poziom energii W tym zestawie mamy dla was dwa opakowania SAN FIERCE DOMINATION, w tym drugie po ekstremalnie niskiej cenie: TYLKO 21 zł!! Oszczędzasz…
BSN AMINO X 1015g NO XPLODE NE EDGE BAR SYNTHA6

BSN AMINO X 1015g NO XPLODE NE EDGE BAR SYNTHA6

241,50 zł210,00 zł
konkretny zestaw okołotreningowy od legendarnego BSN wzmocnij swoje treningi dzięki tym produktom zestaw zawiera BSN amino x 1015 g arbuzowy + no xplode xe edge 263g fruti punch oraz baton syntha 6 edge solony karmel w zestawie taniej! oszczędzasz…
» » Jak stać się ogromnym? 20 porad od mistrzów

Jak stać się ogromnym? 20 porad od mistrzów

Data dodania: 29-09-2015 20 odpowiedzi na kluczowe pytanie w kulturystyce, które zadaje sobie każdy.  Wyselekcjonowane, zebrane przez lata wywiadów z mistrzami kulturystyki. każdy znajdzie coś o czym doskonale wie, coś o czym zapomniał i coś nowego.

20 najlepszych odpowiedzi na najważniejsze i najczęściej zadawane pytanie:
jak stać się ogromnym?

Bardziej niż jakiekolwiek inne, najczęściej zadawane pytanie najlepszym kulturystom przez amatorów brzmi: "Jakie masz porady dla średnich dobrze rokujących kulturystów, którzy po prostu chcą być więksi?" Przejdźmy do sedna sprawy i pozwólmy mistrzowi przedstawić najważniejsze lekcje, których nauczył się w trakcie wielu lat doświadczenia. Dzisiaj podzielę się z wami bezcenną wiedzą zebraną w trakcie wielu lat wywiadów.

Przedstawiam w przybliżeniu od 20 do 1 najlepszych odpowiedzi na kluczowe pytanie. Niektóre mogą wydać się oczywiste, inne mogą być sprzeczne z pozostałymi, niektóre mogą być nowością dla ciebie a inne rzucą nowe światło na od dawna znane sprawy. Razem tworzą treningowe kompedium 20 porad od elitarnych kulturystów, którzy kiedyś byli twojego rozmiaru i chcą ci pomóc zaskoczyć również ciebie.

alt



20: traktuj trening poważnie


Jedną z rzeczy, która odróżnia mistrza od frajera jest fakt, że mistrz zawsze idzie na siłownię z jasnym celem. Kulturystyka powinna być zabawą ale z zachowaniem powagi. Nigdy nie pozwól zakłóceniom na i poza siłownią rozproszyć się, co spowolni tempo treningu oraz zmniejszy jego intensywność.

19: rób serie do maksymalnego wysiłku a nawet dalej

 Nie każdy kulturysta znacząco się z tym zgadza, ale spory procent twierdzi, że kluczem do sukcesu jest robienie serii do momentu, gdy nie jesteś w stanie zrobić kolejnego pełnego powtórzenia. Potem albo przestać albo kontynuować za pomocą technik takich jak wymuszone powtórzenia, malejący ciężar czy ruchy oszukane.

18. Zawsze dąż do proporcjonalnej budowy ciała

 To jest coś więcej niż banał, jakim na początku wydaje się być. W praktyce oznacza to robienie czegoś, co większość kulturystów uważa za trudne - skupić się na twoich słabszych partiach mięśni(trenować je pierwsze, zazwyczaj z większą objętością i intensywnością) a na lepszych - mniej.
 
17. MUSISZ robić przysiady, wyciskać na ławeczce, pamiętać o martwym ciągu.

16: nie potrzebujesz robić pkt 17.


Niektórzy mistrzowie, włączając Ronnie Colemana, zawsze robią trzy mocarne wyciskania; inni wierzą, że jedno albo dwa z nich są przeceniane i powinny być pominięte. Wpleć je w swój rutynowy trening, żeby sprawdzić ich efektywność na ciebie. Możesz rzeczywiście odkryć, że pkt 17 zarządza, że trzeba robić te 3 ćwiczenia dla najszybszych wzrostów, ale pkt 16 to lepsza ogólna zasada. Nie potrzebujesz wykonywać specyficznych ćwiczeń ; wybierz te, które najlepiej działają na ciebie.

15. bądź bezpieczny, nie zmartwiony

Rozgrzewka może wydawać się niepotrzebną robotą - dopóki nie jesteś kontuzjowany. Jedną z najlepszych lekcji jakie możesz dostać od tych którzy doznali poważnych naderwań, skręceń i łez jest wiedza jak uniknąć takich traum,  które mogą, w jednej chwili, poważnie ograniczyć twój trening i spowodować poważne spadki. Rozgrzej każdą część ciała lżejszymi zestawami, zwiększaj obciążenie do najwyższego i miej co najmniej jednego doświadczonego asekuranta za tobą kiedy na prawdę mierzysz wysoko.

14: nie oszukuj i nie ułatwiaj sobie powtórzeń

Przez szybkie podnoszenie, niepełne powtórzenia możesz używać większych ciężarów ale mięśnie słabiej pracują i znacznie zwiększa się ryzyko wystąpienia urazu. Ćwicz w pełnym zakresie ruchu i kontrolowanym tempie.

13. wolne ciężary są najlepsze

Maszyny powinny znajdować się w planie każdego kulturysty, ale nigdy kosztem sztangi czy hantli. Nawet mistrzowie, obawiający się urazów, którzy obecnie większość treningu klatki i barków przeprowadzają na maszynach przyznają, że najlepsze efekty osiągneli przy pomocy sztangi i hantli. Wolne ciężary są wciąż fundamentem planu Jay Cutlera i Ronnie Colemana.

12: regularne zmiany

Kilku zawodowców przystaje na miesiące a nawet lata do jednego rutynowego schematu, ale większość zmienia trening regularnie, zmieniając ćwiczenia, kolejność wykonywania  utrzymują ciągle mięśnie w formie.

11: ucz się wszystkiego, co możesz od bardziej doświadczonych kulturystów

10: dowiedz się co działa na ciebie, a nie na innych


 Te dwie maksymy współgrają ze sobą. Nigdy nie przestawaj uczyć się z FLEXa, filmów treningowych, stron internetowych i twoich znajomych kulturystów. Wdrażaj różne filozofie treningowe, techniki i ćwiczenia do swojej rutyny. Włącz do treningu te, które działają najlepiej na ciebie i odrzuć te, które nie spełniają oczekiwań.

9: skup się na mięśniach, a nie na ciężarze

jeśli podczas treningu skupiasz uwagę na ciężarze to bardzo prawdopodobnie nie w pełni czujesz pracę docelowych mięśni. Zapomnij o ciężarze i skoncentruj się na tym jak mięśnie się rozciągają i kurczą pod wpływem oporu.

8: odżywianie jest najważniejsze

to powinien być typowo treningowy przewodnik, ale nie można w pełni rozdzielić odżywiania od treningu. Koniec końców, to co jesz przed i po treningu jest najważniejsze dla rozwoju. Jest prawdopodobne, że więcej ludzi redukuje osiągnięcia treningowe z powodu wadliwego odżywiania niż z powodu wadliwego treningu. Dlatego upewnij się, że spożywasz wystarczającą ilość białek i innych niezbędnych substancji odżywczych w ciągu dnia

7: trenuj ciężko

jest to motto, które ma motywować i zachęcić każdego, by osiągał granice swoich możliwości na tyle na ile to jest bezpieczne

6: umiarkowane powtórzenia są najlepsze przez większość czasu

Niektórzy mistrzowie schodzą do 4-7 powtórzeń w ich najcięższych zestawach, a kilku regularnie robi 13-20 powtórzeń, ale najwięcej obstaje przy opcji 8-12.  Łydki i abs stanowią najczęstszy wyjątek od tej ogólnej zasady, wielu zawodowców zaleca więcej powtórzeń(13-20) na te partie.

5: trenuj z uwzględnieniem swoich limitów

4: staraj się być lepszy od samego siebie z wczoraj


Te dwie wytyczne mogą wydawać się sprzeczne, ale w rzeczywistości wzajemnie się uzupełniają. Pierwsza z nich napomina do podjęcia odpowiednich środków ostrożności i wybrania ciężaru, który możesz bezpiecznie i właściwie użyć dla pożądanej minimalnej ilości powtórzeń. Ta druga mówi: postaraj się zawsze zrobić co najmniej jedno powtórzenie więcej albo użyj odrobinę większego ciężaru niż poprzednim razem, co jest kluczem do zwiększenia siły. Przestrzegaj kroku nr 5 i ukierunkuj się na lepsze efekty z zapałem numeru 4.

3: odpoczywaj, aby rosnąć

Jest to jeden z największych truizmów w kulturystyce wedle którego rośniesz, gdy nie ćwiczysz. Innymi słowy upewnij się, że zapewniasz mięśniom wystarczająco czasu na regenerację i przyrost zanim ponownie je zaatakujesz. Dla większości mięśni jest to od 48 do 72 godzin.

2: zawsze trenuj właściwą techniką

Najczęściej popełnianym błędem treningowym jest po prostu nieprawidłowe wykonywanie ćwiczenia, a tym samym brak maksymalnego nacisku na docelowy mięsień. Wielu kulturystów nabrało złych nawyków albo nigdy nie nauczyło się optymalnej techniki danego ćwiczenia, przez co ograniczają wzrosty i zwiększają ryzyko kontuzji. Przyjrzyj się każdemu cwiczeniu, które wykonujesz i upewnij się, że wyciągasz z niego wszystko, co może dać.

1: TRWAŁOŚĆ i konsekwencja dadzą zwycięstwo w dłuższej perspektywie

Kulturystyka to maraton, a nie sprint. Oprócz pierwszych dwóch lat treningu, postęp będzie coraz wolniejszy. Ci którzy osiągają największy progres są tymi, którzy od lat stale trenują z pasją i intensywnością oraz utrzymują trwałe poszukiwania zysków poprzez wzbogacanie wiedzy.









 
Przejdź do strony głównej