Waluta:

Hity sklepowe

BSN DNA CREATINE GLUTAMINE BCAA

BSN DNA CREATINE GLUTAMINE BCAA

158,00 zł145,00 zł
czysta glutamina, czysta kreatyna oraz czyste BCAA z linii bsn dna zwiększ swoją siłę, popraw regenerację, rozwiń lepszą muskulaturę zestaw zawiera BSN DNA bcaa 200 g bsn dna glutamine 309g bsn dna creatine 216 g w zestawie taniej! oszczędzasz 13…
DuoLife 100% Naturalna Wit C. Acerola(Lewoskrętna) 750mli

DuoLife 100% Naturalna Wit C. Acerola(Lewoskrętna) 750mli

97,00 zł
100% kompletna, naturalna witamina C wspomaga odporność podnosi energię odmładza organizm zaspokaja 100% dziennego zapotrzebowania na witaminę C pierwsza na rynku w pełni naturalna płynna witamina C DuoLife Vita C to jedyna w pełni naturalna witamina…
» » Jedno ćwiczenie, czy więcej?

Jedno ćwiczenie, czy więcej?

Data dodania: 06-11-2015 Czy należy się skupić na jednym ćwiczeniu, czy wielu, aby przyspieszyć wzrost siły?

ARGUMENTY
 
ZA
Żeby być silniejszym skoncentruj się na jednym ćwiczeniu podczas treningu oporowego. W miarę postępów, zaimplementuj periodyzację do swojego treningu.

PRZECIW
Periodyzacje została bardzo dobrze przestudiowana, ale mniej uwagi poświęcono różnorodności ćwiczeń. Dowody wskazują, że mogą one dać lepsze rezultaty.

DOWODY
Jedna grupa wykonywała jedno ćwiczenie (przysiady) przez 12 tygodni używając 8 RM (maksymalny ciężar, by wykonać 8 ruchów). Liczba serii zwiększała się następująco: tydzień 1-4 (4 serie), tydzień 5 - 8 (6 serii), tydzień 9 - 12 (9 serii).

Druga grupa zastosowała te same obciążenia i system treningowy, ale wykonywała przysiady, martwy ciąg i wykroki. Grupa, która robiła trzy różne ćwiczenia zyskała znacznie więcej siły, mimo że łączna liczba serii, powtórzeń i obciążeń była jednakowa.

KONKLUZJA
Trzy serie każdego z trzech różnych ćwiczeń przyniesie lepsze zyski siły niż dziewięć serii jednego ćwiczenia. Różnorodność ćwiczeń odgrywa ważną rolę w rozwoju maksymalnej siły, zwłaszcza w przypadku dużych grup mięśni.
Przejdź do strony głównej