Waluta:

Hity sklepowe

IHS L-CARNITINE 2.0 1l  BIOGENIX WHEY GENIX 0,7 kg

IHS L-CARNITINE 2.0 1l BIOGENIX WHEY GENIX 0,7 kg

125,00 zł110,00 zł
zestaw wspomagający odchudzanie dla pań oraz panów zestaw składa się z IHS L-Carnitine 2.0 1000 ml oraz Biogenix whey genix 0,7 kg waniliowy w zestawie taniej! Oszczędzasz 15 zł !   wspomaga spalanie tłuszczu usprawnia metabolizm węglowodanów…
DuoLife BorelissPro 60 kap.

DuoLife BorelissPro 60 kap.

97,00 zł
łagodzi skutki ukąszeń kleszczy Suplement diety BorelissPro® to doskonałe źródło związków fenolowych, kwasu chlorogenowego, irydoidów oraz alkaloidów. BorelissPro®, dzięki zastosowaniu właściwych proporcji składników oraz doposażeniu o innowacyjną…
» » Jedno ćwiczenie, czy więcej?

Jedno ćwiczenie, czy więcej?

Data dodania: 06-11-2015 Czy należy się skupić na jednym ćwiczeniu, czy wielu, aby przyspieszyć wzrost siły?

ARGUMENTY
 
ZA
Żeby być silniejszym skoncentruj się na jednym ćwiczeniu podczas treningu oporowego. W miarę postępów, zaimplementuj periodyzację do swojego treningu.

PRZECIW
Periodyzacje została bardzo dobrze przestudiowana, ale mniej uwagi poświęcono różnorodności ćwiczeń. Dowody wskazują, że mogą one dać lepsze rezultaty.

DOWODY
Jedna grupa wykonywała jedno ćwiczenie (przysiady) przez 12 tygodni używając 8 RM (maksymalny ciężar, by wykonać 8 ruchów). Liczba serii zwiększała się następująco: tydzień 1-4 (4 serie), tydzień 5 - 8 (6 serii), tydzień 9 - 12 (9 serii).

Druga grupa zastosowała te same obciążenia i system treningowy, ale wykonywała przysiady, martwy ciąg i wykroki. Grupa, która robiła trzy różne ćwiczenia zyskała znacznie więcej siły, mimo że łączna liczba serii, powtórzeń i obciążeń była jednakowa.

KONKLUZJA
Trzy serie każdego z trzech różnych ćwiczeń przyniesie lepsze zyski siły niż dziewięć serii jednego ćwiczenia. Różnorodność ćwiczeń odgrywa ważną rolę w rozwoju maksymalnej siły, zwłaszcza w przypadku dużych grup mięśni.
Przejdź do strony głównej