Infolinia
i profesjonalne doradztwo

+48 531 951 825
+48 531 951 825
PolskiAngielski

Odżywki & suplementy

Waluta:

Hity sklepowe

San Fierce Domination 179 g 2 opakowania

San Fierce Domination 179 g 2 opakowania

98,00 zł70,00 zł
Daje efekt pompy mięśniowej Buduje masę oraz siłę mięśniową Zwiększa poziom glikogenu w mięśniach Podnosi poziom energii W tym zestawie mamy dla was dwa opakowania SAN FIERCE DOMINATION, w tym drugie po ekstremalnie niskiej cenie: TYLKO 21 zł!! Oszczędzasz…
OLIMP REDWEILER 480 g + Nutrend Excellent Bar

OLIMP REDWEILER 480 g + Nutrend Excellent Bar

99,90 zł94,00 zł
  zestaw zawiera doskonałą przetrennówkę OLIMP REDWEILER 480 g red punch oraz proteinowy baton nutrend excellent baton excellent gratis!!         Lepsza koncentracja Unikatowy smak Rewelacyjna przedtreningówka o innowacyjnym składzie…
» » Jedno ćwiczenie, czy więcej?

Jedno ćwiczenie, czy więcej?

Data dodania: 06-11-2015 Czy należy się skupić na jednym ćwiczeniu, czy wielu, aby przyspieszyć wzrost siły?

ARGUMENTY
 
ZA
Żeby być silniejszym skoncentruj się na jednym ćwiczeniu podczas treningu oporowego. W miarę postępów, zaimplementuj periodyzację do swojego treningu.

PRZECIW
Periodyzacje została bardzo dobrze przestudiowana, ale mniej uwagi poświęcono różnorodności ćwiczeń. Dowody wskazują, że mogą one dać lepsze rezultaty.

DOWODY
Jedna grupa wykonywała jedno ćwiczenie (przysiady) przez 12 tygodni używając 8 RM (maksymalny ciężar, by wykonać 8 ruchów). Liczba serii zwiększała się następująco: tydzień 1-4 (4 serie), tydzień 5 - 8 (6 serii), tydzień 9 - 12 (9 serii).

Druga grupa zastosowała te same obciążenia i system treningowy, ale wykonywała przysiady, martwy ciąg i wykroki. Grupa, która robiła trzy różne ćwiczenia zyskała znacznie więcej siły, mimo że łączna liczba serii, powtórzeń i obciążeń była jednakowa.

KONKLUZJA
Trzy serie każdego z trzech różnych ćwiczeń przyniesie lepsze zyski siły niż dziewięć serii jednego ćwiczenia. Różnorodność ćwiczeń odgrywa ważną rolę w rozwoju maksymalnej siły, zwłaszcza w przypadku dużych grup mięśni.
Przejdź do strony głównej