Infolinia
i profesjonalne doradztwo

+48 531 951 825
+48 531 951 825
PolskiAngielski

Odżywki & suplementy

Waluta:

Hity sklepowe

Mex Isolate Pro 1816g + Shaker gratis

Mex Isolate Pro 1816g + Shaker gratis

239,00 zł199,00 zł
wybierając ten zestaw otrzymujesz mex isolate pro 1816 g waniliowy oraz mex shaker zupełnie za darmo!! oszczędzasz 9 zł Dostarcza wysoce przyswajalnych białek pochodzenia zwierzęcego Przyspiesza regenerację i zwiększa anabolizm mięśniowy Doskonale…
DuoLife BorelissPro 60 kap.

DuoLife BorelissPro 60 kap.

97,00 zł
łagodzi skutki ukąszeń kleszczy Suplement diety BorelissPro® to doskonałe źródło związków fenolowych, kwasu chlorogenowego, irydoidów oraz alkaloidów. BorelissPro®, dzięki zastosowaniu właściwych proporcji składników oraz doposażeniu o innowacyjną…
» » Które suplementy powinny być stosowane cyklicznie?

Które suplementy powinny być stosowane cyklicznie?

Data dodania: 15-12-2015 Dowiedz się, które suplementy powinieneś stosować cyklicznie, aby zmaksymalizować swoje wysiłki na siłowni.

Koncepcja cykliczności nie jest do końca nowa w kulturystyce. Jak jesteś na diecie, to prawdopodobnie spożywasz cyklicznie węglowodany. Najlepszy odchudzający program cardio, zwany HIIT (wysokiej intensywności trening interwałowy) stosuje na przemian wolne i szybkie tempo ćwiczenia, by uzyskać większe korzyści. Zawodowi ciężarowcy dzielą swój trening na niskiej, średniej i wysokiej intensywności, aby osiągnąć większy zyski siły.

Cykliczne stosowanie może być również pomocne. Na przykład, jeśli pijesz filiżankę lub dwie kawy - popularne źródło kofeiny - każdego dnia, to możesz zauważyć, że nie ma już takiego kopa jak wcześniej dawała. Możliwym jest rozwinięcie tolerancji na kofeinę, a od tego momentu trzeba pić jej jeszcze więcej, żeby osiągnąć ten sam efekt. Z tego powodu zaleca się odstawić kawę raz na jakiś czas.

Oprócz kofeiny, wiele innych suplementów może i powinno być stosowanych cyklicznie w celu maksymalizacji korzyści dla zdrowia i wydajności. Jakie suplementy powinieneś rozważyć do stosowania cyklicznego i jak to powinno być zrobione? Rzućmy okiem na cztery kategorie.

1) PRE-WORKOUT
Jest to najbardziej oczywista kategoria dla stałych bywalców siłowni. Pre - workouty są jednymi z najbardziej popularnych suplementów na rynku ze względu na zapewnienie impulsu energii. Zawierają na ogół stymulanty takie jak kofeina, ekstrakt z zielonej herbaty i johimbina. Te składniki są odpowiedzialne za dostarczanie tej dodatkowej mocy na treningu, ale organizm może dostosować się do długotrwałego stosowania, tym samym osłabiając efekt działania.

Podczas, gdy kofeina sama w jednej porcji Pre - workoutu nie musi powodować problemów z tolerancją, to kombinacja wielu stymulantów, czy dalsze stosowanie kofeiny w ciągu dnia, może zwiększyć tolerancję na ten składnik. To sprawi, że trudniej jest uzyskać takie same efekty z Pre - workoutów, jakie były przez pierwsze kilka zastosowań. W rzeczywistości, nadmierne stosowanie stymulantów może wywołać odwrotny skutek i spowodować utratę energii i większe zmęczenie.

Jeśli jesteś zależny od codziennego stosowanai pre - workoutu, to polecam zrobić przerwę po 6-8 tygodniach stosowania. aby dać organizmowi szansę na zresetowanie się. Powstrzymaj się od środków zawierających stymulanty na około dwa tygodnie.

2) TERMOGENICZNE SPALACZE TŁUSZCZU
Termogeniki przypominają pre-workouty, bo zawierają stymulanty. Pomagają one przyspieszyć metabolizm i tłumić apetyt. Wiele osób sięga po termogeniki, ponieważ mogą czasem pomóc osiągnąć cele stracenia wagi w krótszym okresie. Mogą również zwiększyć poziom energii na siłowni. Ale nadmierne stosowanie może zwiększyć tolerancję.

Ze względu na wysoką zawartość kofeiny, termogeniki mogą spowodować wzrost poziomu kortyzolu. Kortyzol rozbija tkankę mięśniową. Może również zwiększyć magazynowanie się tkanki tłuszczowej, niwelując cały sens stosowania spalaczy. Ponieważ im dłużej stosujemy termogeniki, tym bardziej podnosi się poziom kortyzolu, to zauważalne efekty spalania tłuszczu mogą zostać zniwelowane przez właściwość kortyzolu do magazynowania tłuszczu.

Aby tego uniknąć, proponuję używać spalacze przez 2-3 tygodnie, a następnie odstawić je na 2-3 tygodnie, aby pomóc utrzymać niski poziom kortyzolu.  Innym rozwiązaniem możeby być rotowanie spalaczy tłuszczy ze spalaczami nie zawierającymi stymulantów - takich, które nie zawierają składników takich jak kofeina, johimbina. Pomoże to zmniejszyć prawdopodobieństwo stania się tolerancyjnym.

3) BOOSTERY TESTOSTERONU
Boostery testosteronu są klasą ziołowych suplementów mających na celu zwiększenie naturalnej produkcji testosteronu w organizmie. Zapewniają, że zwiększą rozmiar i siłę mięśni szybciej niż sam trening oporowy.

Krocz ostrożnie za każdym razem, gdy rozpoczynasz suplementację, która może mieć wpływ na normalną gospodarkę hormonalną organizmu. Skutki uboczne mogą być znaczące i nieprzewidywalne, a naturalna produkcja hormonu przez organizm może być zakłócona. Na przykład, bierz booster testosteronu za długo, a twoje ciało może stać się od niego tak zależne, że spowolni swoją naturalną produkcję testosteronu. To sprawia, że może być niezwykle ciężko utrzymać swoją sylwetkę po zakończonym cyklu.

Jeśli zdecydujesz się na stosowanie boosterów testosteronu, to polecam cykl ośmiotygodniowy, a następnie cztery  tygodnie przerwy.

4) WSPOMAGACZE SNU
Jak sama nazwa wskazuje, wspomagacze snu są stworzone, aby dać ci bardziej spokojny, niezakłócony sen w nocy. Wiele osób, które korzysta ze spalaczy tłuszczów lub opartych na stymulantach przedtreningówkach używa również wspomagaczy snu, aby pomóc im odprężyć się na koniec dnia i szybciej zasnąć.

Melatonina, hormon naturalnie wytwarzany w organizmie, pomaga ustalić rytm dobowy kilku funkcji fizjologicznych w organizmie, w tym sen i regulację ciśnienia tętniczego. Hormon ten jest również w wielu wspomagaczach snu. Choć może oferować chwilową ulgę od spędzania nocy na liczeniu owieczek, to uzupełniająca melatonina nie powinna być podstawą twojej nocnej rutyny.

Przyjmowanie za dużej ilości melatoniny może zakłócić naturalne wydzielanie tego hormonu przez organizm, co sprawia, że prawie niemożliwym staje się zasnąć bez bez jej użycia. Dodatkowo, efektem ubocznym stosowania wspomagaczy snu jest uczucie bycia podpitym rano, a nawet może spowodować niewielkie zmiany w ciśnieniu krwi. Traktuj wspomagacz jako rozwiązanie tymczasowe i używaj nie dłużej niż przez dwa tygodnie.

5) SUPLEMENTY NIEWYMAGAJĄCE CYKLICZNEGO STOSOWANIA
Nie każdy suplement potrzebuje przestojów. Na przykład, kreatyna jest często błędnie kategoryzowana, jako produkt, który należy stosować cyklicznie, ale nie ma badań popierających to twierdzenie. To samo odnosi się do beta-alaniny, kwasów tłuszczowych omega-3, BCAA, białka w proszku, witamin  glutaminy. Żaden z tych składników nie zakłóca naturalnych procesów w organizmie, więc ich długoterminowe spożywanie nie ma zauważalnych efektów ubocznych.

Przejdź do strony głównej