Infolinia
i profesjonalne doradztwo

+48 531 951 825
+48 531 951 825
PolskiAngielski

Odżywki & suplementy

Waluta:

Hity sklepowe

OLIMP REDWEILER 480 g + Nutrend Excellent Bar

OLIMP REDWEILER 480 g + Nutrend Excellent Bar

99,90 zł94,00 zł
  zestaw zawiera doskonałą przetrennówkę OLIMP REDWEILER 480 g red punch oraz proteinowy baton nutrend excellent baton excellent gratis!!         Lepsza koncentracja Unikatowy smak Rewelacyjna przedtreningówka o innowacyjnym składzie…
BSN DNA CREATINE GLUTAMINE BCAA

BSN DNA CREATINE GLUTAMINE BCAA

158,00 zł145,00 zł
czysta glutamina, czysta kreatyna oraz czyste BCAA z linii bsn dna zwiększ swoją siłę, popraw regenerację, rozwiń lepszą muskulaturę zestaw zawiera BSN DNA bcaa 200 g bsn dna glutamine 309g bsn dna creatine 216 g w zestawie taniej! oszczędzasz 13…
» » Roelly Winklaar - trening klatki

Roelly Winklaar - trening klatki

Data dodania: 04-12-2015

Każdy kulturysta ma co najmniej jeden słaby obszar. Winklaar twierdzi, że jego klatka jest jednym z nich. Być może jest skromny. Zdjęcia jego boku klatki oraz pozy większości mięśni pokazują, że z jego klatką jest wszystko w porządku - silnie prążkowana, gruba od góry do dołu. Ale skoro facet twierdzi, że musi nad czymś popracować, to może faktycznie tak jest.

"Zawsze staram się mieć większe mięśnie piersiowe. Chciałbym, by dorównały moim najlepszym częściom ciała takim, jak ramiona i czworogłowy uda. Wielu kulturystów nie lubi trenować swoich słabszych partii. Nie ja. Pracowanie nad słabościami oznacza, że się wzmacniam. Jeśli zaniedbasz swoje słabości, stajesz się gorszy, ponieważ symetria jest tak ważna w naszym sporcie, zwłaszcza, gdy stoisz z najlepszymi na scenie Olympia."

Jak zobaczysz na planie treningowym Winklaara, trenuje on klatkę dwa razy w tygodniu samodzielnie na porannym treningu, kiedy jest świeży(trenuje barki później tego samego dnia). Nieżyjący Joe Weider nazwałby to "zasadą priorytetu." Gdy chcesz poruszyć słabsze mięśnie, daj im swoją całą uwagę i upewnij się, że poprzedni trening negatywnie nie wpłynie na pracę tych mięśni. "Musisz mądrze rozplanować swój trening, trzeba myśleć, jak działanie pewnych gruo mięśni wpływa na inne."

Uwaga do treningu:"Nie trzymam się określonych okresów odpoczynku między seriami, ale nie odpoczywam bardzo długo. Powiedziałbym, że jakieś 30-45 sekund pomiędzy seriami."

WYCISKANIE NA ŁAWECZCE POCHYŁEJ DO GÓRY
start: połóż się na plecach na ławeczce skośnej, chwyć sztangę nachwytem poza szerokość barków. Podnieś sztangę i rozpocznij bezpośrednio nad górną częścią klatki, ramiona wyprostowane.

wykonanie: powoli opuść sztangę do górnej części klatki. Delikatnie dotknij sztangą klatki, a następni wypchnij sztangę z powrotem do pozycji wyjściowej, ale bez blokowania łokci

Winklaar: "Idę tak dużo, jak to możliwe na wielkich ćwiczeniach. Jest to najlepsze ćwiczenie na dodanie rozmiaru."

WYCISKANIE NA MASZYNIE
start: ustaw wysokość siedzenie tak, żeby uchwyty były w jednej linii z dolną częścią klatki. Trzymaj stopy płasko na podłodze, plecy i głowę na oparciu.

wykonanie: wypchnij ciężar do niepełnego wyprostu ramion.Nie blokuj łokci. Powoli opuszczaj ciężar, ale nie do końca, tak, by nie było odpoczynku między powtórzeniami.

Winklaar: "To kolejne ciężkie ćwiczenie. Ze względu, że używasz maszyny, jest bezpieczniejsze niż sztanga. Można naprawdę dodać ciężar nie martwiąc się o kontuzje."

ROZPIĘTKI NA MASZYNIE
start: wyreguluj siedzenie tak, by mieć uchwyty na wysokości klatki. Usiądź tyłem, złap uchwyty i zacznij z ramionami wyprostowanymi na boki w lekkim zgięciu w łokciach.

wykonanie: skurcz swoje mięśnie piersiowe, aby złączyć dłonie. Kiedy dłonie się dotkną, ściśnij klatkę na chwilę. Powoli powróć do pozycji wyjściowej, nie pozwalając ciężarowi całkowicie opaść.

Winklaar:"Przy tym ćwiczeniu klatka jest odizolowana od tricepsa. Ważne jest przy takich ćwiczeniach, żeby skupić się na mięśniach docelowych, żeby stymulować możliwie najwięcej włókien."

KRZYŻOWANIE LINEK WYCIĄGU GÓRNEGO
start: ustaw wysokość wyciągu powyżej barków i załóż uchwyty po obu stronach. Złap uchwyty, stań dokładnie po środku i zrób krok lub dwa do przodu, aby podnieść ciężar. Zacznij z ramionami wyprostowanymi na boki z lekko zgiętymi łokciami.

wykonanie: utrzymuj tylko lekkie zgięcie w łokciach. skurcz mięśnie klatki, by złączyć uchwyty po szerokim łuku przed dolną części klatki. Złącz dłonie(albo skrzyżuj tak, że nadgarstki się dotkną, jeden nad drugim, aby uzyskać silniejszy skurcz), potem ściśnij klatkę na chwilę. Powoli powróć do pozycji startowej.

Winklaar: "Skup się na wewnętrznych mięśniach na początku powtórzenia, aby stworzyć separację między mięśniami klatki."

PRZENOSZENIE HANTLA
start
Kładziemy się w poprzek ławki poziomej-w ten sposób, by do jej powierzchni przylegała jedynie część pleców w okolicy łopatek i karku. Chwytamy sztangielkę pod talerzami(gryf sztangielki pomiędzy kciukami i palcami wskazującymi). Kolana lekko zgięto, stopy płasko na ziemi przed sobą.

wykonanie: z łokciami lekko ugiętymi opuść sztangielkę za głowę aż poczujesz napięcie w klatce. Skurcz mięśnie klatki, by powrócić do pozycji wyjściowej

Winklaar:" Przenoszenie nie jest popularne, ale jest dobrą zmianą rytmu."

TRENING KLATKI WINKLAARA
  • WYCISKANIE NA ŁAWECZCE POCHYŁEJ DO GÓRY*  4 x 12 
  • WYCISKANIE NA MASZYNIE* 4 x 12
  • ROZPIĘTKI NA MASZYNIE** 4 x 12
  • KRZYŻOWANIE LINEK WYCIĄGU GÓRNEGO** 4 x 12
  • PRZENOSZENIE HANTLA** 4 x 12
* zwiększ ciężar w każdej serii
** stały ciężar w każdej serii

 
 

Przejdź do strony głównej