Waluta:

Hity sklepowe

BSN Syntha 6 Edge Baton 66 g 5+5 Losowy smak GRATIS!!!

BSN Syntha 6 Edge Baton 66 g 5+5 Losowy smak GRATIS!!!

12,00 zł
30 g wysokiej jakości białka 8 g błonnika niesamowite smaki wygodne i szybkie uzupełnienie białekOdpowiedz sobie szczerze na jedno pytanie: czy dostarczasz przy swojej obecnej diecie wystarczającą ilość białka do organizmu? Jest to kluczowy czynnik warunkujący…
DuoLife BorelissPro 60 kap.

DuoLife BorelissPro 60 kap.

97,00 zł
łagodzi skutki ukąszeń kleszczy Suplement diety BorelissPro® to doskonałe źródło związków fenolowych, kwasu chlorogenowego, irydoidów oraz alkaloidów. BorelissPro®, dzięki zastosowaniu właściwych proporcji składników oraz doposażeniu o innowacyjną…
» » Trening z użyciem mniejszych ciężarów

Trening z użyciem mniejszych ciężarów

Data dodania: 30-09-2015 Czy warto chwycić za mniejszy ciężar i robić więcej powtórzeń? Czy to możliwe, że dzięki temu urośniesz?
Zapraszam do zapoznania się z badaniami przeprowadzonymi nad tym zagadnieniem.

Mniejsze ciężary dla większego rozmiaru?
Mniejsze ciężary dla większej liczby powtórzeń mogą zwiększyć rozmiar.
alt
HIPOTEZA
Przegląd ponad 60 badań nad treningiem wskazuje, że trening z obciążeniem pomiędzy 65-85% 1RM (jedno maksymalne powtórzenie) jest optymalne dla hipertforii(przerostu).

BADANIA
Przeszkolonych badanych podzielono na grupę wysokiej odporności i niskiej odporności. Grupa wysoka używała 70-80% jej 1RM. Niska grupa używała 30-50% jej 1RM. Wykonywali trzy serie
siedmiu ćwiczeń ukierunkowanych na wszystkie głowne mięśnie. Zachowywali 90 sekund odpoczynku między seriami. Grupy trenowały 3 razy w tygodniu przez 8 tygodni, robiąc każdą serię do wycieńczenia.

USTALENIA
U obu grup, wysokiej i niskiej, odnotowano wzrosty grubości bicepsa (odpowiednio 5,3% vs 8,6%), tricepsa (odpowiednio 6% vs 5,2%) i czworogłowy uda (odpowiednio 9,3% vs 9,5%). Poprawa siły była
różna, aczkolwiek, wysoka grupa wykazała większą poprawę siły

PODSUMOWANIE
Te badania wykazały, że trening z mniejszymi ciężarami, większa liczbą powtórzeń robiony do wycieńczenia może pomóc wytrenować równoważne zyski w wielkości jak więszkość tradycyjnych obciążeń
i zakresów powtórzeń.

ZASTOSOWANIE
Chociaż to badanie było w stanie wykazać równy przyrost ogólnej masy mięśniowej przy zastsosowaniu zestawów 25 - 35 powtórzeń i 8 - 12 powtórzeń, to nie udało się zidentyfikować, które włókna 
przyczyniają się najbardziej do wzrostu. Jest prawdopodobne, że wielopowtórzeniowy trening spowodował większy wzrost wolnokurczliwych włókien, a z kolei małopowtórzeniowy trening wzrost szybkokurczliwych
włókien. Najlepiej powinieneś stymulować wzrost obu typów włókien dla maksymalnych efektów, więc stosuj oba rodzaje treningu: z wieloma powtórzeniami i małą ilością powtórzeń.

Przejdź do strony głównej