Infolinia
i profesjonalne doradztwo

+48 531 951 825
+48 531 951 825
PolskiAngielski

Odżywki & suplementy

Waluta:

Hity sklepowe

BSN Syntha 6 Edge Baton 66 g 5+5 Losowy smak GRATIS!!!

BSN Syntha 6 Edge Baton 66 g 5+5 Losowy smak GRATIS!!!

12,00 zł
30 g wysokiej jakości białka 8 g błonnika niesamowite smaki wygodne i szybkie uzupełnienie białekOdpowiedz sobie szczerze na jedno pytanie: czy dostarczasz przy swojej obecnej diecie wystarczającą ilość białka do organizmu? Jest to kluczowy czynnik warunkujący…
Vitalmax Creatin 100% 2+1 gratis

Vitalmax Creatin 100% 2+1 gratis

87,00 zł58,00 zł
Najwyższej jakości kreatyna rozdrobnienie 250 mesh Zawiera Taurynę i Witaminę B6 Znaczny wzrost wytrzymałości Potęguje wzrost siły, oraz beztłuszczowej masy ciała SUPER OKAZJA!! Kupując ten zestaw otrzymujesz jedno opakowanie zupełnie za darmo.…
» » Trening z użyciem mniejszych ciężarów

Trening z użyciem mniejszych ciężarów

Data dodania: 30-09-2015 Czy warto chwycić za mniejszy ciężar i robić więcej powtórzeń? Czy to możliwe, że dzięki temu urośniesz?
Zapraszam do zapoznania się z badaniami przeprowadzonymi nad tym zagadnieniem.

Mniejsze ciężary dla większego rozmiaru?
Mniejsze ciężary dla większej liczby powtórzeń mogą zwiększyć rozmiar.
alt
HIPOTEZA
Przegląd ponad 60 badań nad treningiem wskazuje, że trening z obciążeniem pomiędzy 65-85% 1RM (jedno maksymalne powtórzenie) jest optymalne dla hipertforii(przerostu).

BADANIA
Przeszkolonych badanych podzielono na grupę wysokiej odporności i niskiej odporności. Grupa wysoka używała 70-80% jej 1RM. Niska grupa używała 30-50% jej 1RM. Wykonywali trzy serie
siedmiu ćwiczeń ukierunkowanych na wszystkie głowne mięśnie. Zachowywali 90 sekund odpoczynku między seriami. Grupy trenowały 3 razy w tygodniu przez 8 tygodni, robiąc każdą serię do wycieńczenia.

USTALENIA
U obu grup, wysokiej i niskiej, odnotowano wzrosty grubości bicepsa (odpowiednio 5,3% vs 8,6%), tricepsa (odpowiednio 6% vs 5,2%) i czworogłowy uda (odpowiednio 9,3% vs 9,5%). Poprawa siły była
różna, aczkolwiek, wysoka grupa wykazała większą poprawę siły

PODSUMOWANIE
Te badania wykazały, że trening z mniejszymi ciężarami, większa liczbą powtórzeń robiony do wycieńczenia może pomóc wytrenować równoważne zyski w wielkości jak więszkość tradycyjnych obciążeń
i zakresów powtórzeń.

ZASTOSOWANIE
Chociaż to badanie było w stanie wykazać równy przyrost ogólnej masy mięśniowej przy zastsosowaniu zestawów 25 - 35 powtórzeń i 8 - 12 powtórzeń, to nie udało się zidentyfikować, które włókna 
przyczyniają się najbardziej do wzrostu. Jest prawdopodobne, że wielopowtórzeniowy trening spowodował większy wzrost wolnokurczliwych włókien, a z kolei małopowtórzeniowy trening wzrost szybkokurczliwych
włókien. Najlepiej powinieneś stymulować wzrost obu typów włókien dla maksymalnych efektów, więc stosuj oba rodzaje treningu: z wieloma powtórzeniami i małą ilością powtórzeń.

Przejdź do strony głównej