Język PolskiAngielski
Waluta
wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna1 » Dietetyka2 » 17 mocnych powodów aby jeść banany

17 mocnych powodów aby jeść banany



Banana można nazwać batonikiem stworzonym przez naturę - pełen cukru, wygodnie zawinięty w żółte opakowanie. Ale cukier występujący w bananach jest to głównie naturalnie występująca fruktoza. Gdy organizacje prozdrowotne zalecają ograniczenia spożycia cukru, mają na myśli dodatkowy cukier, a nie naturalnie występujący w owocach jak banany. To sprawia, że banany są świetną przekąską na zaspokojenie ochoty na słodycze bez zapychania się pustymi kaloriami i niebezpiecznymi ilościami ukrytego cukru. I w przeciwieństwie do prawdziwych słodyczy, banany nie powodują zmęczenie i senności oraz chęci na większą ilość cukru.
alt
Ponadto, istnieje dobry powód dlaczego banany są nazywane najzdrowszą przekąską natury -  mają bardzo unikalną strukturę żywieniową. Oprócz zdrowego cukru, posiadają zestaw niezbędnych witamin i minerałów, w tym błonnik, potas, witamina C, które są ważnymi składnikami odżywczymi dla utrzymania optymalnego zdrowia, zwalczania chorób i poprawy psychicznej i fizycznej sprawności, co oznacza, że prawie każdy na tej planecie może czerpać korzyści z jedzenia większej ilości bananów. Jeśli nadal nie masz pewności, czy banany idealnie pasują do twoich celów zdrowotnych i fitness, oto 17 sposobów w jakie te niesamowite owoce zwiększą twoje samopoczucie:

1. Ze względu na ich zdolność do zwiększania produkcji serotoniny, banany mają niesamowite moce podnoszenia nastroju, a nawet mogą zmniejszyć objawy PMS (zespół napięcia przedmiesiączkowego), zmniejszając stres i niepokój.

2. Banany pomagają oczyścić cały organizm z toksyn poprzez eliminację odpadów i metali ciężkich z narządów.

3. Będąc alkalicznym owocem, banany pomagają zneutralizować kwas w żołądku, tym samym działając jako naturalny środek zobojętniający kwas i eliminujący szybko i spranie zgagę.

4. Banany są wspaniałym źródłem witaminy B6, która pomaga zmniejszyć obrzęki, zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy typu II, wspiera utratę wagi i dba o zdrowie układu nerwowego.

5. Duże ilości magnezu oraz witaminy B6 i B12 znajdujące się w bananach mogą pomóc rzucić palenie poprzez zmniejszenie objawów odstawienia i pomagają organizmowi leczyć się szybciej.

6. Banany są bogate w żelazo i mają zdolność do stymulowania produkcji hemoglobiny we krwi, co czyni je doskonałym narzędziem do leczenia zaburzeń krwi takich jak niedokrwistość.

7. Ze względu na wysoką zawartość potasu, banany mogą poprawić funkcje poznawcze i czujność oraz uwagę, więc jedzenie bananów przed przystąpieniem do egzaminu może poprawić wyniki.

8. Banany są bogate w antyoksydanty, które chronią przed stresem oksydacyjnym i szkodliwym wpływem wolnych rodników.

9. Jedzenie bananów jest naturalnym sposobem na obniżenie ciśnienia krwi. Badania wykazały, że spożywanie dwóch bananów dziennie może zmniejszyć wysokie ciśnienie krwi o 10%.

10. Banany mogą poprawić trawienie działając jako prebiotyk i stymulując wzrostu przyjaznych bakterii w jelitach. Ponadto produkują enzymy trawienne, które zwiększają wchłanianie składników pokarmowych.

11. Wysoka zawartość błonnika w bananach wspiera zdrowe i regularne ruchy jelit, łagodzi zaparcia, a ich zdolność do przywracania utraconych elektrolitów pomaga w leczeniu biegunki.

12. Banany są najlepszymi przyjaciółmi zdrowych kości - pomagają organizmowi przyswajać wapno i inne ważne składniki odżywcze, które promują gęstość kości i zapobiegają utracie wapnia podczas oddawania moczu.

13. Banany mogą łagodzić objawy depresji dzięki wysokiemu poziomowi tryptofanu, który w organizmie jest przekształcany w serotoninę.

14. Jedzenie bananów może obniżyć temperaturę ciała i ochłodzić nas podczas gorączki, a także uzupełnia uszczuplony poziom potasu w organizmie.

15. Badania wykazały, że regularne spożywanie bananów może pomóc w zapobieganiu raka nerki i chronić oczy przed zwyrodnieniem plamki.

16. Duża ilość potasu znajduje się w bananach może pomóc zapobiegać skurczom mięśni podczas intensywnych ćwiczeń.

17. Banany są doskonałą przedtreningową przekąską, ponieważ stanowią one świetny zastrzyk energii przy utrzymaniu stabilnego poziomu cukru we krwi



 
Przejdź do strony głównej