» » 7 przyczyn zatrzymania wzrostu mięśni

7 przyczyn zatrzymania wzrostu mięśni

Znalazłeś się w sytuacji, w której twoje mięśnie nie rosną mimo, że inwestujesz wszystko w trening? Istnieje szereg czynników, które mogły umieścić ciebie w tej konkretnej sytuacji. Oto 7 czynników, które mogą utrudniać wzrost mięśni.

1. Możesz być przetrenowany.

Intensywny trening prowadzi do rozpadu mięśni. Za każdym razem, gdy je zajedziesz powinieneś zapewnić im wystarczającą ilość czasu, aby doszły do siebie po doznanych uszkodzeniach. W związku z tym, najlepiej trenować każdą grupę mięśniową raz lub dwa razy w tygodniu.

2. Twoje treningi są zbyt długie.

Chociaż należy utrzymać wysoki poziom intensywności, sesje treningowe nie powinny przekraczać godziny. Wynika to z faktu, że poziom kortyzolu wzrasta po 45 minutach intensywnego wysiłku. Jedną z niechcianych właściwości tego hormonu jest to, że niszczy komórki mięśniowe.

3. Za krótko śpisz.

Dobry sen jest jednym ze szczytowych wymagań dla dobrego wzrostu mięśni. Sen zapewnia mięśniom czasu, aby się zregenerować i rozwijać. Dostarczenie organizmowi 8 godzin snu każdej nocy zachęci mięśnie do wzrostu.

4. Spożywasz zbyt dużo alkoholu.

Alkohol może zniszczyć twoją masę mięśniową i ma szereg innych niekorzystnych właściwościach zdrowotnych.

5. Trzymasz się tego samego schematu treningowego.

Po 6 do 8 tygodniach robienia tego samego protokołu treningowego musisz zmienić swoją rutynę. Mięśnie są znane z adaptacji do shcematu treningowego, co w konsekwencji zatrzymuje ich wzrost.

6. Nie stosujesz progresywnego obciążenia.

Aby osiągnąć stały wzrost mięśni trzeba stopniowo zwiększać albo liczbę powtórzeń lub obciążenie na każdym następnym treningu określonej grupy mięśniowej. W przeciwnym razie ograbiasz mięśnie z przyczyny powodującej ich wzrost.

7. Nie spożywasz wystarczająco białka.

Białka stanowią podstawę do budowy dużych mięśni. Brak białka spowoduje wzrost mięśni utrudniony. Zalecana dawka wynosi 1,6 grama białka na każdy kilogram masy ciała. Tak więc, jeśli chcesz stymulować wzrost mięśni, napakuj dietę pokarmami bogatymi w białko lub uzupełnij spożycie białka przy pomocy shake'ów.

Przejdź do strony głównej