» » Błędy w treningu mięśni dwugłowych ud.

Błędy w treningu mięśni dwugłowych ud.



Mięśnie dwugłowe ud są jednymi z najtrudniejszych do rozwinięcia. Wielu sportowców zwyczajnie je zaniedbuje lub zwraca niewielką uwagę. Nawet niektórzy kulturyści należą do tej kategorii. Jak często widzisz facetów z doskonałą rzeźbą, ale z brakiem definicji i rozmiaru w nogach. Sprawdź najczęstsze błędy popełniane podczas treningu tej grupy mięśni i naucz się ich unikać.

1) Niedostateczne uwzględnienie wszystkich mięśni.

ARGUMENTY:
Mięśnie dwugłowa ud składają się z trzech oddzielnych mięśni znajdujących się z tyłu nogi. Są to: mięsień półścięgnisty, półbłoniasty i dwugłowy uda, przy czym ten ostatni jest największym z nich wszystkich. Jednak należy zawsze pamiętać, że są to trzy mięśni, z których każdy wymaga odpowiedniej i wystarczającej uwagi, jeśli chcesz osiągnąć kompletny rozwój.


ROZWIĄZANIE:
  • Można uniknąć tego błędu, wykonując ćwiczenia, które są szczególnie ukierunkowane na każde z tych mięśni. Ćwicz dwugłowe uda wykonując zginanie nóg leżąc na ławce. Wykonaj trzy serie tego ćwiczenia.
  • Wykonując zginanie nóg siedząc przenosisz ciężar ćwiczenia na mięsieć półścięgnisty i półbłoniasty. Wykonaj trzy serie tego ćwiczenia w dzień nóg.

2) Niewystarczająca objętość.

ARGUMENTY:
Pomimo, że dobrze znany jest fakt, że dwugłowe ud są jednymi z najtrudniejszych mięśni do rozwinięcia ze względu na ich wielkość, to wielu trenujących nie zwraca wystarczającej uwagi na ich trening. Wykonywanie połowicznych serii uginania nóg po zrobieniu przysiadów i wyciskania na suwnicy, nie pomoże zbytnio w rozwoju dwugłowych ud. Są jedną z największych grup mięśni w organizmie, więc powinny one być uderzane w wielkich ilościach, jeśli chcesz osiągnąć wzrost

ROZWIĄZANIE:
  • najlepszym sposobem na zwiększenie objętości ćwiczeń dwugłowych ud jest oddzielenie ich treningu od treningu czworogłowego. Pozwoli to położyć większy nacisk na każdą z tych dużych grup mięśniowych.
  • można rozwiązać ten problem wykonując zestaw składający się z 12 serii - rumuński martwy ciąg, zginanie nóg siedząc i leżąc (po 4 serie każdego ćwiczenia).

3) Niska intensywność treningu.

ARGUMENTY:
Innym częstym błędem jest zbyt niska intensywność treningu dwugłowych ud. Rzadko można zobaczyć osoby robiące wymuszone powtórzenia lub drop sety ukierunkowane we dwugłowe ud z taka samą intensywnością, jak przy wypychaniu nóg na suwnicy. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że większość z nich zdecydowała się przesunąć trening dwugłowych na drugie miejsce, nie zwracając takiej samej uwagi na te mięśnie, jaką zwracają na rozwój czworogłowych.

ROZWIĄZANIE
  • rozdzielić trening nóg na dwa dni - osobno czworogłowe i dwugłowe ud.
  • wykonywać drop sety w ostatniej serii ćwiczenia
  • rozszerzyć serię o powtórzenia po odpoczynku, tj po osiągnięciu wyczerpania, odpocznij 10-15 sekund i ponownie zrób kilka powtórzeń, możesz powtórzyć jeszcze raz

Przejdź do strony głównej