Język PolskiAngielski
Waluta
wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna1 » Trening2 » Dlaczego dipy są jednym z najlepszych ćwiczeń górnej części ciała?

Dlaczego dipy są jednym z najlepszych ćwiczeń górnej części ciała?



Podczas, gdy świat szeroko rozumianego fitnessu jest zalewany ćwiczeniami, które zupełnie niezasłużenie są windowane do statusu "klasycznych ruchów", podstawowe dipy z całą pewnością nie należą do tej grupy. W zasadzie, nie istnieje wiele ćwiczeń, które zasługują na to miano tak, jak dipy. Ich skuteczność w całej historii kulturystyki jest potwierdzana.

Jeśli niektórzy z was są wciąż nieprzekonani co do możliwości budowania mięśni górnej części ciała tym klasycznym ćwiczeniem, to proponuję zapoznać się z pięcioma powodami, dla których warto zacząć robić dipy, pod warunkiem, że poważnie myślisz o budowaniu masy mięśniowej i siły.


POPRAWIA WYNIKI W WYCISKANIU
Według wielu profesjonalistów, dipy pomagają osiągnąć progres podczas wyciskania na ławeczce. Jeśli twoim celem jest skuteczne wyciskanie coraz to większych ciężarów, ale wciąż ci brakuje nieco, by osiągnąć swój cel, spróbuj włączyć dipy do swojej rutyny, a wkrótce powinno się okazać, że wyciskanie się poprawiło.
alt

Jednak, by tak się stało nie wystarczy robić dipów polegając tylko na ciężarze własnego ciała. Zaleca się robienie dipów z dodatkowym obciążeniem. Zacznij od jednego talerza i powoli rozwijaj się aż będziesz w stanie podnosić się z trzema talerzami wiszącymi na twoim pasie.


AKTYWUJE KLATKĘ PIERSIOWĄ LUB TRICEPS
Chociaż dipy oferują całkowitą aktywację mięśni górnej części ciała, to skupienie obciążenia może zostać przeniesione z klatki na triceps, w zależności od formy wykonania. Jeśli wykonujesz dipy lekko pochylony do przodu, niemal pod kątem 45 stopni i łokciami na zewnątrz podczas uginania, to większość pracy wykonuje klatka piersiowa. Z kolei, jeśli zachowasz pozycję pionową z łokciami przy ciele, to aktywujesz bardziej tricepsy.
alt

SKUTECZNOŚĆ PRZY MAŁEJ I DUŻEJ LICZBIE POWTÓRZEŃ
Podczas gdy niektóre ćwiczenia są bardziej skuteczne, gdy są wykonywane w mniejszej liczbie powtórzeń, inne są lepsze, gdy są wykonane w wyższej liczbie powtórzeń. Z dipami można uzyskać taki sam efekt w obu kierunkach. Na przykład, jeśli robisz dipy na początku treningu klatki lub tricepsa, to zrób dolny zakres powtórzeń (4-7 ruchów) używając obciążenia. Można również użyć dipów na koniec treningu, aby zwiększyć przepływ krwi do mięśni, wykonując wysoką liczbę powtórzeń bez obciążenia.

ZWIĘKSZONA REKRUTACJA WŁÓKIEN MIĘŚNIOWYCH
altWedług wielu badań wykonywanie ćwiczeń ze swobodnym przemieszczaniem tułowia rekrutuje więcej włókien mięśniowych i z większą intensywnością niż ćwiczenia, przy których tułów pozostaje statyczny. Z tego powodu wykonywanie przysiadów jest wydajniejsze niż wypychanie nóg na maszynie, podciąganie na drążku zawsze bije ściąganie linki. Dipy należą do tej samej kategorii.

NIE POTRZEBA SPRZĘTU
Jedną z zalet dipów jest fakt, że do ich wykonania nie potrzebna jest wizyta na siłowni i wciąż nie tracą swojej efektywności. Wszystko, czego potrzebujesz do wykonania tego ćwiczenia są równoległe pręty lub dwa stabilne przedmioty o identycznej wysokości, które są blisko siebie.
alt
Przejdź do strony głównej