Język PolskiAngielski
Waluta
wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna1 » Suplementacja2 » Korzyści z suplementacji BCAA

Korzyści z suplementacji BCAA



BCAA czyli rozgałęzione aminokwasy są reprezentowane przez leucynę, izoleucynę i walinę. Stanowią one do 35% aminokwasów znajdujących się w mięśniach. W odróżnieniu od większości innych aminokwasów, BCAA omija metabolizm w wątrobie i są bezpośrednio zaangażowane w pracę mięśni, gdzie służą jako dawcy azotu potrzebnego do syntezy innych istotnych aminokwasów, takich jak glutamina i alanina. Dzięki temu są one bezpośrednio zaangażowane w procesy antykataboliczne zachodzące w mięśniach.
alt
Przyjmowania BCAA kreuje następujące zalety:


1) Lepsza stymulacja syntezy białek.

2) Zwiększenie siły mięśni, ponieważ ogranicza dostanie się wolnego tryptofanu do mózgu. Jest to egzogenny aminokwas. który w ostatnim etapie aktywności fizycznej, w momencie, gdy BCAA zaczyna działać jako podłoże energii, wchodzi do mózgu, gdzie jest przekształcany w serotoniny - neuroprzekaźnik mózgu, który nadaje uczucie zmęczenia (jest to dobry powód, by przyjmować BCAA przed treningiem).

3) Ogranicza powstawanie amoniaku, który jest bardzo toksyczną substancją dla tkanek i zapobiega syntezie białka.

4) Więcej energii podczas treningu. Wynika to z faktu, że BCAA podczas ich utleniania formują alaninę, która jest najważniejszym prekursorem glukoneogenezy (tworzenie nowej glukozy, a zatem energii) w wątrobie, przy zachowaniu stabilnego poziomu glukozy we krwi. Dodatkowo synteza glutaminy jest zależna od BCAA.

5) BCAA działa najlepiej, gdy mięśnie są w stania katabolicznym, na przykład z powodu diety niskokalorycznej. Pomagają zapobiec utracie mięśni w trakcie rygorystycznych diet.

6) Przyspiesza regenerację.

7) Wzmacnia system odpornościowy.
alt
Przyjmowanie BCAA przed treningiem:
- wyzwala reakcję niektórych hormonów anabolicznych, w szczególności hormonu wzrostu, insuliny i testosteronu
- ponadto BCAA blokuje wjazd tryptofanu do mózgu (wspomniane wcześniej), więc mamy więcej energii podczas intensywnego treningu.

Przyjmowanie BCAA w trakcie treningu:
-  może zmniejszyć degradację białka, która występuje w mięśniach szkieletowych podczas intensywnych ćwiczeń
- z przyczyn wymienionych, podawanie BCAA podczas ćwiczeń może być również stosowane w celu zmniejszenia niektórych trudności napotykanych podczas długich sesji treningowych.

Przyjmowanie BCAA po treningu:
- aby przywrócić rezerwy energetyczne oraz aby ułatwić syntezę białek, a tym samym zmniejszyć katabolizm po treningu


 
Przejdź do strony głównej