» » Magnez i jego wpływ na organizm.

Magnez i jego wpływ na organizm.



Podobnie jak większość minerałów, magnez oferuje nieskończoną listę ważnych efektów wpływających na ogólny stan zdrowia.

Jest to minerał niezbędny do życia i konieczny dla dobrego zdrowia. Jest drugim najczęściej występującym w organizmie składnikiem odżywczym, który odgrywa kluczową rolę w ponad 300 funkcjach metabolicznych. 

Poza byciem podstawowym jonem i uczestniczeniu w głównych reakcjach chemicznych, bierze także udział w utrzymaniu stabilności DNA i RNA. Wpływ magnezu na organizm może rzeczywiście być tak intensywny, jak w przypadku wielu leków na receptę. Wszystko to sprawia, że magnez jest niezbędny do utrzymania równowagi, unikania choroby i osiągania dobrych wyników pod wpływem stresu - pomaga utrzymać normalne ciśnienie krwi, mocne kości i stabilny rytm serca.

Niektóre inne ważne funkcje, w które zaangażowany jest magnez
  • aktywność mięśni
  • przewodzenie nerwowe
  • produkcja energii z węglowodanów i tłuszczów
  • wytwarzanie trifosforanu adenozyny (ATP), który dostarcza energii dla prawie wszystkich procesów metabolicznych
Mimo to wielu osobom w dzisiejszych czasach brakuje magnezu, ponieważ ilość jaką nasz organizm produkuje wyczerpuje się szybko pod wpływem nowoczesnych warunków intensywnego stresu psychicznego i fizycznego. Innymi słowy, zużywamy go zbyt szybko i naprawdę potrzebują go więcej, niż jesteśmy w stanie zrobić - zalecana dawka dobowa wynosi gdzieś pomiędzy 500 a 1.000 miligramów.

Podczas gdy właściwy poziom magnezu jest połączony z obniżeniem ciśnienia krwi, zmniejszeniem ryzyka cukrzycy typu 2, zmniejszeniem objawów astmy, zdrowia kości i poprawy pamięci, to niedobór magnezu prowadzi do zwiększonego ryzyka chorób układu krążenia, osteoporozy, zakrzepów, niestabilnego poziomu cukru we krwi , migreny, chronicznego zmęczenie, bezsenności, niepokoju i depresji.

Magnez musi być stale dostarczany do organizmu, ponieważ jeśli nie podejmiemy jego właściwej ilości dziennie, to ciało usunie go z kości, przyczyniając się w dłuższej perspektywie czasu do utraty masy kostnej. Niedobór magnezu zaburza równowagę nie tylko magnezu, ale również innych minerałów w organizmie, co może prowadzić do wielu problemów zdrowotnych.

To sprawia, że magnez jest ważnym elementem diety. Można go dostarczyć z pestek dyni, otrębów pszennych, kakao, zarodków pszennych, migdałów, kaszy gryczanej, soi, białej fasoli, gorzkiej czekolady, orzechów pistacjowych i laskowych, płatków owsianych, grochu, szpinaku oraz bananów. Ponadto, można brać dobrej jakości suplementy magnezu, które zawierają również B6, ponieważ poziom witaminy B6 w organizmie określa, ile magnezu zostanie wchłonięte do komórek, więc bez odpowiedniej ilości B6 spożycie magnezu idzie na marne. 

Twój suplement magnezu powinien zawierać 4 formy magnezu: jabłczan, glicynian (czyli chelat), taurynian i orotate, które są najbardziej efektywnie absorbowane w organizmie i optymalnie wspierają narządy i funkcje organizmu.


 
Przejdź do strony głównej