Język PolskiAngielski
Waluta
wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna1 » Dietetyka2 » Najlepsze śniadanie dla sportowców wg naukowców.

Najlepsze śniadanie dla sportowców wg naukowców.



Naukowcy z Uniwersytetu Erlangen w Norymbergii odkryli, że lepiej jest zjeść posiłek z czystego białka jako pierwszy posiłek rano niż śniadanie zawierające węglowodany, białko i tłuszcze. Spożywając śniadanie czysto białkowe organizm produkuje więcej hormonów anabolicznych, takich jak hormon wzrostu i insulinę, a także hamuje produkcję kortyzolu.

Uczestnikami badania byli mężczyźni w wieku od 18 do 40 roku życia.Spożywali mieszaninę 24 g aminokwasów rozpuszczonych w szklance wody w godzinach porannych. Mieszanina zawierała następujące aminokwasy:
- Walina
- Leucyna,
- Izoleucyna,
- Fenyloalanina,
- Tyrozyna,
- Tryptofan,
- Lizyna,
- Metionina,
- Cysteina
- Treonina 
- Histydyna
jak również witaminy i minerały. Były trzy grupy uczestników badania: grupa kontrolna na czczo (nic nie jedli), grupa (grupa kontrolna ISO), która miała węglowodany z białkiem mleka (tyle samo kalorii, co shake aminokwasowy) oraz grupa, która miała mieszankę aminokwasów.

WYNIKI
Śniadanie z czystego białka (grupa mieszanki aminokwasowej) spowodowało  bardzo wysoki szczyt HGH, czynnik stężenia wzrósł średnio o 21 i pozostawał wysoki przez około półtorej godziny u większości badanych. Innym zaobserwowanym skutkiem był spadek poziomu kortyzolu o prawie 50% w grupie aminokwasowej, podczas gdy w innej grupie spadek wyniósł 10%.

Sportowcy i ludzie dbający o zdrowie i ogólne dobre samopoczucie skorzystaliby jedząc możliwie wysoko białkowe śniadanie. Spowodowałoby to spory skok HGH, jak również wzrost IGF-1. Czyste białko na śniadanie jest najlepszą opcją na pierwszy posiłek rano.

Przejdź do strony głównej