Język PolskiAngielski
Waluta
wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna1 » Suplementacja2 » Top 3 suplementy antykataboliczne

Top 3 suplementy antykataboliczne



We współczesnym wyścigu o większe, silniejsze, bardziej wyrzeźbione mięśnie stała się obowiązkowa dla entuzjastów i zawodników kulturystyki. Ciągle piętrzą się nowe badania naukowe na temat budowania mięśni, dlatego też, coraz więcej nowych producentów i produktów pojawia się na półkach sklepowych z suplementami. I choć obietnice niektórych z nich są raczej podejrzanie przesadzone, to niektóre mają potwierdzone doskonałe działanie antykataboliczne.

Ale skuteczne budowanie mięśni wymaga użycia środków anty-katabolicznych tak bardzo jak potrzebuje suplementów anabolicznych. Suplementy antykataboliczne pomagają zapobiec lub zminimalizować rozpad ciężko wyrobionych mięśni.

Ponieważ nasz cel jest zazwyczaj mocno ustawiony na stworzenie optymalnego środowiska anabolicznego, które spowoduje wzrost mięśni. Czasami zapominamy o znaczeniu ochrony tkanki mięśniowej i absolutnym zminimalizowaniu niechcianej utraty mięśni, szczególnie w okresie rygorystycznej diety. Jeśli nie możesz utrzymać swoich cennych mięśni, to po co w ogóle się męczyć?

Aby uniknąć takiego skutku, wejdź w świat suplementacji antykatabolicznej. Te trzy suplementy dadzą twoim mięśniom kompletną antykataboliczną ochronę, jaką zawsze potrzebowały i zapewnią ją przez cały rok.

1. BCAA
altTermin ten odnosi się do trzech najważniejszych budulców mięśni - leucyny, izoleucyny i waliny. Te cenne aminokwasy pomogą promować syntezę białek mięśniowych, zapobiegać rozpadowi mięśni i zmniejszyć zmęczenie, co czyni je bardzo istotnymi dla sportowców każdej dyscypliny, zwłaszcza w okresach ekstremalnej diety lub długich, żmudnych ćwiczeń (przed zawodami).


W takich przypadkach suplementacja BCAA jest koniecznością. Zdecyduj się na dawki po 5 gramów, 3 razy dziennie. Jednak amatorzy w celu szybszego progresu mogą stosować również mniejsze dawki, by czerpać korzyści.


2. GLUTAMINA
Jeden z dwudziestu aminokwasów naturalnie występujących w spożywanym białku, glutamina jest warunkowo niezbędnym aminokwasem wytwarzanym w mięśniach. Mając na uwadze powyższe, glutamina jest najobficiej występującym aminokwasem w tkance mięśniowej. Ponieważ tworzenie stanu anabolicznego przekłada się na tworzenie pozytywnego bilansu w komórkach mięśniowych a glutamina jest głównym transporterem azotu. Suplementacja glutaminą jest postrzegana jako jeden z filarów optymalnego wzrostu mięśni.

Dodatni bilans azotowy wywołany przez glutaminę zapobiega rozpadowi mięśni i przyspiesza regenerację, trzymając katabolizm z daleka. Z drugiej strony, gdy organizm ma niedobór glutaminy, tak jak w trakcie intensywnego treningu, nastąpi znaczny rozpad mięśni. Aby temu zapobiec, przyjmuj 15 gramów glutaminy dziennie, podzielonej na trzy części - przed treningiem, po treningu i przed snem. alt


3. HMB
HMB oznacza Kwas 3-hydroksy-3-metylomasłowy, jeden z podstawowych aminokwasów, wymienionych wyżej. Wykazano, że ten składnik odżywczy silnie wspiera naturalną zdolność organizmu do zminimalizowania rozpadu mięśni, co jest typowym efektem ubocznym intensywnych ćwiczeń oporowych.

W wyniku antykatabolicznej mocy HMB, zdolność organizmu do regeneracji znacznie wzrośnie na czym zyskają twoje zyski. Ponadto HMB może również pomóc spalić tłuszcz podczas budowania mięśni. Jednak należy pamiętać, że korzyści płynące z tego suplementu są najbardziej widoczne pod warunkiem uciążliwych i długotrwałych ćwiczeń, które powodują największe uszkodzenia mięśni, ale również oferują największy potencjał dla wzrostu mięśni. Przy takich warunkach należy przyjmować 3 gramy HMB na godzinę przed treningiem.
alt
Oczywiście istnieje wiele innych suplementów, które można użyć w celu zwiększenia efektywności treningu i zachęcamy do ich wypróbowania, ale odkąd wielu kulturystów czuje się jakby potrzebowali magistra z biochemii, by przebrnąć przez wszystkie opcje, to radzimy rozpocząć testowanie od tych trzech potężnych supli. A być może przekonasz się, że te suplementy są potrzebne do budowy ciała swoich marzeń. Powodzenia!

Przejdź do strony głównej