» » Trening bilateralny vs unilateralny

Trening bilateralny vs unilateralny

Czy na prawdę jesteś silniejszy używając jednej ręki lub nogi na raz?

Co to znaczy unilateralne i bilateralne
Najprościej rzecz ujmując trening bilateralny to trening symetryczny angażujący jednocześnie prawą i lewą stronę ciała. Trening unilateralny jest jego przeciwieństwem i jednocześnie do pracy zmusza tylko jedną stronę.

ARGUMENTY OTWARCIA

OBRONA
Trening bilateralny (czyli podnoszenie obu rąk i nóg jednocześnie) jest lepszy, ponieważ pozwala wygenerować większą siłę całkowitą.

OSKARŻENIE
Łączny ciężar, który można podnieść za pomocą jednej ręki (lub nogi) jest większy niż ciężar, który można podnieść za pomocą obu rąk lub nóg.

DOWÓD
Badanie wykazało, że niewytrenowane osoby wygenerowały więcej siły używając jednej strony w porównaniu do ćwiczeń używających obu stron jednocześnie (bilateralny deficyt siły). Wynika z tego, że wspólny ciężar z prawej i lewej strony wykonywanych niezależnie jest większy niż ten, który można unieść obojgiem ramion razem.

Później odkryto, że historia treningu ma znaczący wpływ na stopień bilateralnego deficytu siły. W rzeczywistości stwierdzono, że u doświadczonych osób ten deficyt, nie tylko zmniejszył się, ale został odwrócony. "Bilateralne wzmocnienie siły" zostało zaobserwowane u doświadczonych ciężarowców. Byli oni w stanie podnieść większy ciężar za pomocą obu kończyn jednocześnie.

WERDYKT : TRENING BILATERALNY

Trening bilateralny pozwala na większy rozwój siły w mięśniach, a tym samym większy bodziec treningowy.
Dla maksymalnego rozwoju siły mięśni korzystaj z ćwiczeń bilateralnych. Jeśli maksymalna siła nie jest priorytetem, to ćwiczenia unilateralne mogą świetnie działać na skorygowanie asymetrii.

Przejdź do strony głównej