» » Wolne vs szybkie brzuszki

Wolne vs szybkie brzuszki

Jaka szybkość jest najbardziej efektywna podczas treningu mięśni brzucha?

ARGUMENTY OTWARCIA

OBRONA
Kulturyści od zawsze robili powtórzenie w powolny i kontrolowany sposób, ponieważ to lepiej wpływa na docelowy mięsień, bardziej niż poleganie na impecie, aby "oszukiwać" podczas ćwiczenia. Dlatego też, brzuszki powinny być wykonywane nie szybciej niż 2 sekundy w fazie pozytywnej (koncentrycznej) i 2 sekundy w fazie negatywnej (ekscentrycznej) powtórzenia.

OSKARŻENIE

Szybkie powtórzenia (zajmujące sekundę lub mniej w fazie pozytywnej) mogą przyczynić się do zaangażowania większej liczby włókien mięśniowych, co może prowadzić do lepszego rozwoju mięśni, w tym mięśni brzucha.

alt

DOWODY
  • Hiszpańscy naukowcy testowali aktywność mięśni badanych: prosty brzucha, skośne zewnętrzne i wewnętrzne, prostownik grzbietu podczas wykonywania brzuszków z prędkością 4 sekund, 2 sekund, 1,5 sekundy, 1 sekundy oraz możliwie najszybszą.
  • Donieśli, że wraz ze wzrostem prędkości, aktywność wszystkich czterech mięśni również wzrosła.

WERDYKT
Szybkie powtórzenia pozwolą zaangażować większą liczbę włókien mięśniowych brzucha, a szczególnie pomogą przemienić ćwiczenie abs, takie jak brzuszki, w dość skuteczne ćwiczenie skosów.

alt
Pamiętaj, aby stosować różne prędkości wykonywania ćwiczeń podczas ćwiczenia brzucha - takiego jak brzuszki - wykonuj powoli i kontrolowanie na niektórych treningach, na pozostałych tak szybko, jak potrafisz. To może być w stanie pomóc ci osiągnąć silniejsze, lepiej rozwinięte mięśnie brzucha.

Przejdź do strony głównej