» » Wypychanie nóg na maszynie - ułożenie stóp.

Wypychanie nóg na maszynie - ułożenie stóp.

Możesz nie zdawać sobie sprawy z tego, ale umiejscowienie stóp podczas wypychania nóg na maszynie wpływa na to, które mięśnie pracują najciężej. Dowiedz się więcej i wypróbuj różne warianty.

Podczas gdy przysiady ze sztangą są uważane za króla wszystkich ćwiczeń na nogi - wypychanie nóg na maszynie - inny skuteczny i popularny budowniczy nóg - zdecydowanie również należy do królewskiej rodziny. Choć łatwo jest założyć kilka talerzy ciężaru i wypychać bez opamiętania, to sposób ułożenie stóp jest naprawdę ważną decyzją.

Większość maszyn posiada platformy, które umożliwiają stopy wysoko, nisko, szeroko, wąsko lub dowolną liczbę kombinacji pomiędzy nimi. Kombinacja którą wybierzesz może faktycznie zmienić, które mięśnie nóg są docelowe, czyniąc to ćwiczenie niezwykle wszechstronnym.

STOPY WYSOKO

Umieszczanie stóp wyżej zwiększa stopień rozszerzenia i zgięcia stawu biodrowego i jednocześnie zmniejsza zakres ruchu w okolicy kolan. Co to oznacza? Mówiąc najprościej, poczujesz zwiększone napięcie w mięśniu dwugłowym uda i pośladkach, dzięki czemu są w stanie silniejszego skurczu. Innymi słowy, jeśli chcesz podkreślić swoje pośladki i dwugłowe uda podczas wypychanie nóg, to wykonuj ćwiczenie z wysoko ułożonymi stopami.


Oczywiście taka zmiana koncentracji nie jest absolutna - nie można całkowicie wyizolować jednego mięśnia kosztem drugiego, także twoje czworogłowe - a zwłaszcza obszerny przyśrodkowy (czyli łezka) - będą nadal wykonywać sporo pracy. Ponadto, ponieważ jesteś w pozycji siedzącej podczas wykonywania tego ćwiczenia, twoje dwugłowe ud i pośladki nie otrzymają takiej samej aktywacji jakby to było w przypadku wykonywania przysiadów. 
alt
STOPY NISKO

Niższe ułożenie stóp zmniejsza stopień rozszerzenia i zgięcia stawu biodrowego i jednocześnie zwiększa zakres ruchu w okolicy kolan. Oznacza to, że można bardziej aktywować czworogłowe ud i mniej zaangażować pośladki i dwugłowe ud.


 
Przejdź do strony głównej